NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, December 5, 2012

Sapina - Who's Next?


Chak!

Hahaha...

Lama tak update dan online, ini pun cuma mahu print screen beberapa tugas yang memang setiap bulan kena buat.

25/11/2012 yang lepas bekas 'kawan' saya iaitu Azmi APA memaklumkan sudah menerima sapina dari Mahkamah Tinggi Kota Bharu yang disampaikan menerusi peguam Husam Musa Tetuan Hisham & Co. untuk menjadi saksi (saksi pendakwaraya) dalam kes di antara Husam Musa dan seorang blogger. 

Sebentar tadi beliau menghubungi saya, katanya semalam baru pulang dari Kota Bharu untuk mengikuti satu kes perbicaraan namun perbicaraan tersebut  ditangguh ke satu tarikh, menurut APA blogger tersohor UMNO yang dimaksudkan tidak hadir dan hanya mewakilkan peguamnya. Selain itu saya dimaklumkan ada beberapa nama lagi akan turut di sapina sebagai saksi.

Saya katakan kepadanya, saya malas ambil pusing perihal blogger tersebut. Tapi dia menjawab "tak boleh tak ambil pusing, maybe lu dalam list bro...".

Erkk..!

Sebelum ini ada satu cerita di blog yang penulisannya mirip blogger 'mamak' - Menurut penulis tersebut kononnya saya pernah berjumpa dengan 'penghulu blogger' semata-mata mahu 'membunuh' blogger tersebut.

Jadi kalau benar saya dalam senarai untuk di sapina, saya cuma boleh katakan memang masak la blogger tersebut.

Cerita ini dah seminggu saya simpan, tapi ada pulak kawan-kawan UMB yang saya anggap kawan terdekat jenis bangang tak tahu hujung pangkal nak mengutuk dan bercerita di belakang, macam sial perangai!

Jangan kerap sangat amal perangai macam-macam, aku bimbang ada pintu bilik  pecah nanti!

Nasihat aku cakap depan-depan kalau berani!

Perjuangan...?

Brotherhood...?

Lantoi!

Hahaha!

Arios!

YY : Maybe kena ikut jejak Tan Sri Musa Hasan. 

6 comments:

Karipap said...

Akhirnya terjaga juga dari lamunan.

Anonymous said...

Lamaaaaa senyap bro ?

Yuseri Yusoff said...

Kehkehkehkeh... u my friend Rock! ;p

Anonymous said...

Yy, APA mengelabah lebih....citer hebat...baru kena sapina jd saksi dah tkt...prinsip konon....bukan dia pun kena saman...lu steady bro...apa mau tkt...apa mahkamah tanya lu jwb la...tau jwb tau...x tahu jwb x tahu...bukan lu pn kena saman....lg boleh claim apa... Cuma buang masa sket la......kota bharu...jauh tu....hhhahhah.....apsal lu sepi lama.....antara blog bn...blog lu je gua selera baca......jagn mencarut...citer fakta....citer kebaikan yg bn buat.....Ada betul ke double y. Dr bjb....

Yuseri Yusoff said...

Bjb,

Sapina utk jadi saksi anytime je boleh. Lagi pun dlm mahkamah tak boleh menipu. So kena cerita yang betul la sama ada kenal ke tak blogger tersebut.

Hahaha...

TQ bro.

Unknown said...

Sapina kes sivil takdak hal la bro...bukan kes jenayah..u bole lantik peguam u aendiri utk nasihat u or even as peguam pemerhati bgi pihak u.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...